Centrul de Excelență pentru Robotică Educațională Focșani

Acasă » Tehnologia EV – 3

Tehnologia EV – 3

Observaţie importantă! Această secţiune este în faza de elaborare a design-ului.

În loc de introducere.

Alvin Toffler în „Şocul Viitorului”, ed. Politică, Bucureşti, 1973 „îşi propune să înfăţişeze ce li se întâmplă oamenilor atunci când schimbările care intervin în viaţa lor îi copleşesc”…Nici vorbă să mă compar cu Tofler, dar eu îndrăznesc să propun elevilor o tehnologie care transcede tuturor mijloacelor didactice utilizate până în prezent. Ştiu, mulţi „experţi” o să spună ca şi până acum: „Se joacă!”. Bine, dar nici nu ştiţi ce comportă joaca didactică cu elemente din ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică, adică STEM după abrevierea în engleză (Science, Technology, Engineering, Mathematics)!. Tinerii din lume folosesc strategia STEM  pentru a rezolva teme importante de cercetare impuse de permanenta SCHIMBARE.

Ce este EV 3?

EV3 este o generaţie de roboţi Mindstorms.

O primă generaţie de roboţi Mindstorms a fost lansată la târgul anual de tehnologie din Las Vegas, în anul 1998, iar EV3 a fost lansat în 2013 la acelasi târg din Las Vegas denumit ICES, adică, International Consumer Electronics Show. De la început trebuie precizat faptul că orice construcţie Mindstorms Lego posedă cel puţin o „cărămidă” inteligentă compatibilă cu toate sistemele de operare ale computerelor. Cărămida EV3 posedă, la rândul său,  un procesor ARM9, un slot SD de expansiune şi 16 MB memorie. Sistemul hardware este compatibil cu Linux, Bluetooth 2.1, I.O.S. şi Android, de asemenea, are interfaţă USB 2.0, un difuzor, porturi de intrare-ieşire şi un display Matrix, mai mult,  permite conectare WI-FI. Diverse detalii hardware şi software sunt cuprinse în ghidul elaborat de Lego Education, Studiuprezentat aici User Guide LEGO MINDSTORMS EV3 10 All RO

VoidMediul de programare EV3.

Aşa cum v-am obişnuit, voi începe deductiv…O secvenţă de program EV3 arată ca în figura 1.

secv_pr_ev3

Fig. 1

Într-o primă abordare, secvenţa ar genera următoarea acţiune: un senzor de culoare, conectat la portul de intrare 3 şi calibrat pentru o anumită valoare a semnalului, pune condiţii în funcţie de valoarea semnalului, condiţii care sunt însuşite de actuatorii conectaţi la porturile de ieşire A şi D. Semnalul colectat din mediul înconjurător este prelucrat matematic cu ajutorul variabilelor a, b. Totul se procesează în buclă.

%d blogeri au apreciat asta: